Eind vorig jaar opende Royal Botania een gloednieuwe showroom in Wommelgem, België. Daarmee wil het bedrijf het ultieme binnen-buitengevoel creëren, het hele jaar door. The Glasshouse, geïnspireerd op een serre, zal naast showroom ook dienstdoen als flexibele eventlocatie. Architecten en dealers kunnen zich hier samen met de klant in alle comfort en exclusiviteit onderdompelen in de wereld van dit Belgische luxe-outdoorlabel.
Dé binnen-buitenervaring ontworpen door Kris Van Puyvelde
Kris Van Puyvelde, CEO en creatief directeur, heeft niet alleen oog voor het design van buitenmeubilair, maar ook voor design en architectuur op grote schaal. Zo is het ontwerp van The Glasshouse eigenhandig geschetst door het gezicht achter Royal Botania. Van Puyvelde creëerde niet alleen een indrukwekkende glazen constructie, maar ook een indoor-outdoor beleving. Met zijn 3000 m² en drie verdiepingen aan luxe outdoor inspiratie, is The Glasshouse tien keer zo groot als de huidige showroom in Nijlen.

Kris Van Puyvelde met zijn zoon en marketingmanager Pieter
Kris Van Puyvelde ontwierp samen met architect Bert Van Geet en interieurontwerpster Anouk Taeymans gaf het tot in detail vorm. In lijn met de duurzame merkfilosofie van Royal Botania belichaamt The Glasshouse de waarden en normen van het label. De nieuwe showroom, die zich kenmerkt als een groene oase, beschikt over een hoogefficiënte warmtepomp, 500 m² aan in het glas geïntegreerde zonnepanelen, overmatige energiebuffering in ondergrondse watertanks, natuurlijke luchtstroomventilatie en 65 volwassen bomen.
Royal Botania 3.0
In de toekomst wil Royal Botania vooral inzetten op groei en diversificatie. Door de focus nog meer te leggen op productdesign, kwaliteit en techniek wil het bedrijf zich duidelijk onderscheiden. Nieuwigheden in 2025 zullen dan ook de grenzen in de sector verleggen en technologie combineren met uitmuntend design. Met nieuwigheden, zoals een tafel met ingebouwd verwarmingselement, hoopt Royal Botania opnieuw de Red Dot Design Award in de wacht te slepen, zoals dat ook gebeurde met de Palma-parasol in 2017.

Royal Botania, de Belgische outdoor winkel (tuinmeubelen enzovoort), introduceert The Glasshouse. Dat is een adembenemende showroom van 3000 m², geïnspireerd op een serre, ontworpen om luxe buitenleven opnieuw te definiëren. Vader en zoon op foto.